Materials docents (educació superior)

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 5 of 51
  • Item
    Metadata only
    La resolució de casos i la intervenció directa en contextos reals com a mesura de suport universal en l’educació superior (subtítols en ANGLÈS)
    (Unitat d'Audiovisuals de la Universitat de Lleida, 2023) Petreñas, Cristina; Sansó Galiay, Clara; Ianos, Maria Adelina; Hinostroza Castillo, Úrsula; Ubalde, Josep; Jardí Ferré, Andrea; Sabando, Dorys; Puigdellívol, Ignasi; Torres Solé, Teresa; Farré i Perdiguer, Mariona; Sala Rios, Mercè; Florensa Guiu, Rosa
    La Universitat del segle XXI hauria de ser un entorn de formació inclusiu, que garanteixi l'accés, la participació i l'èxit de tot l’estudiantat. Això és especialment necessari tenint en compte l'increment del nombre d'estudiants pertanyents a col·lectius vulnerables matriculats a la nostra universitat en els darrers anys. Aquesta diversitat suposa un repte important per l’educació superior, repte que passa per universalitzar la docència i fer-la accessible per totes i tots. En el marc de la millora de l’accessibilitat de la docència, especialment per a l’estudiantat més vulnerable, la present innovació pretén implementar metodologies actives a través de la resolució de casos i la intervenció directa en contextos reals. La intenció és indagar de quina forma aquestes metodologies esdevenen un suport universal que faciliti la integració entre teoria i pràctica i l’afrontament dels processos d’avaluació de tot l’estudiantat, en especial d’aquell pertanyent a grups vulnerables (amb dificultats d’aprenentatge, discapacitats sensorials, problemes de salut mental, entre d’altres).
  • Item
    Metadata only
    La resolució de casos i la intervenció directa en contextos reals com a mesura de suport universal en l’educació superior (subtítulos en CASTELLANO)
    (Unitat d'Audiovisuals de la Universitat de Lleida, 2023) Petreñas, Cristina; Sansó Galiay, Clara; Ianos, Maria Adelina; Hinostroza Castillo, Úrsula; Ubalde, Josep; Jardí Ferré, Andrea; Sabando, Dorys; Puigdellívol, Ignasi; Torres Solé, Teresa; Farré i Perdiguer, Mariona; Sala Rios, Mercè; Florensa Guiu, Rosa
    La Universitat del segle XXI hauria de ser un entorn de formació inclusiu, que garanteixi l'accés, la participació i l'èxit de tot l’estudiantat. Això és especialment necessari tenint en compte l'increment del nombre d'estudiants pertanyents a col·lectius vulnerables matriculats a la nostra universitat en els darrers anys. Aquesta diversitat suposa un repte important per l’educació superior, repte que passa per universalitzar la docència i fer-la accessible per totes i tots. En el marc de la millora de l’accessibilitat de la docència, especialment per a l’estudiantat més vulnerable, la present innovació pretén implementar metodologies actives a través de la resolució de casos i la intervenció directa en contextos reals. La intenció és indagar de quina forma aquestes metodologies esdevenen un suport universal que faciliti la integració entre teoria i pràctica i l’afrontament dels processos d’avaluació de tot l’estudiantat, en especial d’aquell pertanyent a grups vulnerables (amb dificultats d’aprenentatge, discapacitats sensorials, problemes de salut mental, entre d’altres).
  • Item
    Metadata only
    La resolució de casos i la intervenció directa en contextos reals com a mesura de suport universal en l’educació superior
    (Unitat d'Audiovisuals de la Universitat de Lleida, 2023) Petreñas, Cristina; Sansó Galiay, Clara; Ianos, Maria Adelina; Hinostroza Castillo, Úrsula; Ubalde, Josep; Jardí Ferré, Andrea; Sabando, Dorys; Puigdellívol, Ignasi; Torres Solé, Teresa; Farré i Perdiguer, Mariona; Sala Rios, Mercè; Florensa Guiu, Rosa
    La Universitat del segle XXI hauria de ser un entorn de formació inclusiu, que garanteixi l'accés, la participació i l'èxit de tot l’estudiantat. Això és especialment necessari tenint en compte l'increment del nombre d'estudiants pertanyents a col·lectius vulnerables matriculats a la nostra universitat en els darrers anys. Aquesta diversitat suposa un repte important per l’educació superior, repte que passa per universalitzar la docència i fer-la accessible per totes i tots. En el marc de la millora de l’accessibilitat de la docència, especialment per a l’estudiantat més vulnerable, la present innovació pretén implementar metodologies actives a través de la resolució de casos i la intervenció directa en contextos reals. La intenció és indagar de quina forma aquestes metodologies esdevenen un suport universal que faciliti la integració entre teoria i pràctica i l’afrontament dels processos d’avaluació de tot l’estudiantat, en especial d’aquell pertanyent a grups vulnerables (amb dificultats d’aprenentatge, discapacitats sensorials, problemes de salut mental, entre d’altres).
  • Item
    Open Access
    La expresión corporal como medio para educar en la igualdad. Guía docente
    (Asociación AFYEC, 2023) Encuentra Blecua, Violeta; Torrents Martín, Carlota
    La guia es un recurso educativo dirigido al profesorado para desarrollar las competencias relacionadas con la igualdad y la perspectiva de género mediante la práctica de la Expresión Corporal. En esta guía se presentan actividades centradas en situaciones que se viven en el aula y fuera de esta que muestran desigualdades debidas al género. Durante el desarrollo de las mismas el estudiantado reflexionará sobre una situación concreta y buscará posibles cambios de conducta hacia una sociedad justa e igualitaria en cuanto al género, identidad y orientación sexual de las personas.
  • Item
    Open Access
    Comunicació: l’acte de generar aprenentatge i transmetre coneixements
    (Educació i Comunicació. Grau en Treball Social. Universitat de Lleida, 2022) Erta-Majó, Arnau; Fernández Rodrigo, Laura
    La publicació “Comunicació: l’acte de generar aprenentatge i transmetre coneixements” s’ha desenvolupat mitjançant una metodologia basada en la co-producció amb l’alumnat de 2n curs de Treball Social curs 2021/22. S’ha treballat cooperativament entre els docents i l’alumnat per construir el contingut d’aprenentatge d’aquesta part de l’assignatura.