Materials docents (educació superior)
Permanent URI for this collection
Browse
Recent Submissions
- ItemOpen AccessPrint&Play ACAD toolkit CoDiCri(2025-02) Castañeda, Linda; Marín, Victoria I.; Peguera-Carré, Maria Carme; Villagrá, Sara; Tur, Gemma; Orellana-Hernández, Martha Lucía; Esteve, Francesc; Carrera, Xavier; Abascal, MaríaEl ACAD Toolkit de CoDiCri es una herramienta conceptual (basada en el ACAD Toolkit) para analizar y diseñar experiencias educativas centradas en la competencia digital crítica, la agencia estudiantil y las prácticas educativas abiertas. Aunque parece un juego de mesa, es un recurso flexible pensado para reflexionar, conversar y tomar decisiones pedagógicas en equipo, sin importar la experiencia previa con estos conceptos. No hace falta saberse las cartas: su objetivo es fomentar el debate y ayudar a comprender mejor las prácticas educativas del día a día. Este material se ha desarrollado en el marco del proyecto "Competencia Digital Crítica: hacia la agencia para el aprendizaje a través de prácticas educativas abiertas" (CoDiCri) (https://competecs.udl.cat/proyectos/investigacion/codicri/ ) (PID2022-136291OA-I00), a partir del toolkit de ACAD original (ver www.um.es/acad).
- ItemOpen AccessGuia del Treball de Fi de Grau en Infermeria(Universitat de Lleida. Facultat d'Infermeria i Fisioteràpia, 2024) Masot, Olga; Roca Llobet, Judith; Tejero Vidal, Lorena Lourdes; Selva Pareja, LaiaEl Treball de Fi de Grau (TFG) és una assignatura de caràcter obligatori, amb una càrrega de treball per a l’estudiant de 9 ECTS, que es desenvolupa al llarg del darrer curs i que, com estableix el Reial decret 43/2015 que modifica el Reial decret 861/2010, pel qual s’ordenen els ensenyaments universitaris oficials, “haurà d’estar orientat a l’avaluació de competències associades al títol”. La infermeria és una professió regulada amb directrius pròpies i el govern va establir, mitjançant l’Ordre CIN/2134/2008, de 3 de juliol, els requisits per a la verificació dels títols universitaris oficials que habilitin per a l’exercici de la professió d’infermer que: “el treball de fi de grau és una matèria transversal el treball de la qual es realitzarà associat a diferents matèries”. En aquest context, i a fi d’unificar els criteris i els procediments que garanteixen una actuació homogènia en la planificació i l’avaluació dels TFG de les titulacions que s’imparteixen a la Facultat d’Infermeria i Fisioteràpia (FIF) de la Universitat de Lleida (UdL), és convenient establir directrius específiques a la definició, la redacció, la defensa, la qualificació i la tramitació administrativa d’aquests treballs d’acord amb la normativa general de la UdL.
- ItemOpen AccessAcció socioeducativa en família i infància en risc social(Universitat de Lleida. Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social, 2025) Balsells, M. Àngels; Forné Samitier, Maria Alba
- ItemOpen AccessMetodología de intervención práctica para promover la igualdad de género a través de los juegos y deportes tradicionales(Edicions de la Universitat de Lleida, 2024) Lavega i Burgués, Pere; Prat Ambrós, Queralt; Muñoz Arroyave, Verónica; Lagardera Otero, Francisco; Duran Delgado, Conxita; Rodríguez Arregi, Rosa; Ruiz Sánchez, Pedro; March Llanes, Jaume; Moya Higueras, Jorge; Jaqueira, Ana Rosa; Coelho de Araújo, Paulo; Paolo, Giorgio; Carcereri, Lorenzo; Berti, Francesca; Đerić Nikolić, Tamara; Pacenti, Milivoj; Perković, Tamara; Prabucki, Bartosz; Waluch, Kazimierz; Ben Chaâbanne, Zhaira; Bouzid, Ezzeddine; Camacho, RubénEste documento corresponde al primer resultado intelectual del proyecto europeo Opportunity (622100-EPP-1-2020-1-ES-SPO-SCP), en el contexto de la convocatoria Erasmus+, y se desarrolla entre el 1 de enero de 2021 y el 31 de diciembre de 2023. Este proyecto está coordinado por el INEFC con otros ocho socios: AEJeST, AGA, Hrvatski Savez Tradicijskih Igara i Sportova, IRSIE, Universidad de Coímbra, ADISPAZ, la Universidad de Lleida y la Association Tunisienne de Sauvegarde des Jeux et Sports du Patrimoine. Para comprender la aportación de este manual es necesario presentar una contextualización teórica del proyecto Opportunity.
- ItemOpen AccessPractical Intervention Methodology to Foster Gender Equality through Traditional Games and Sports(Edicions de la Universitat de Lleida, 2024) Lavega i Burgués, Pere; Prat Ambrós, Queralt; Muñoz Arroyave, Verónica; Lagardera Otero, Francisco; Duran Delgado, Conxita; Rodríguez Arregi, Rosa; Ruiz Sánchez, Pedro; March Llanes, Jaume; Moya Higueras, Jorge; Jaqueira, Ana Rosa; Coelho de Araújo, Paulo; Paolo, Giorgio; Carcereri, Lorenzo; Berti, Francesca; Đerić Nikolić, Tamara; Pacenti, Milivoj; Perković, Tamara; Prabucki, Bartosz; Waluch, Kazimierz; Ben Chaâbanne, Zhaira; Bouzid, Ezzeddine; Camacho, RubénThis document corresponds to the first intellectual result of the European Opportunity project (622100-EPP-1-2020-1-ES-SPO-SCP), in the context of the Erasmus + call, and is developed between January 1, 2021 and January 31 December 2023. This project is coordinated by the INEFC of Lleida with eight other partners: AEJeST, AGA, Hrvatski Savez Traditionijskih Igara i Sportova, IRSIE, University of Coimbra, ADISPAZ, the University of Lleida and the Association Tunisienne pour la préservation du patrimoine des jeux et sports. To understand the contribution of this manual, it is necessary to present a theoretical contextualization of the Opportunity project.