Now showing items 1-10 of 10

    • Analysis of tourism in Catalonia using Twitter data 

      Pascual Badia, Josep (2018-09)
      This scientific paper is about analyzing the tourism in Catalonia with Twitter data.It details how to achieve a valid data analysis using building software and the validation of the data obtained through this software and ...
    • CatDetect, a framework for detecting Catalan tweets 

      Plaza Cagigós, Sergi (2017-09)
      This work deals with language detection. It includes new proposals ranging from lexicon and morphological analysis to an increasing use of machine learning solutions. In this case, the language study is focused on Catalan, ...
    • Detecting political bots on Twitter social network 

      Garcia Millan, Kevin (2020-10)
      With the emergence of new technology and media such as social networks, new methods of advertising or expanding ideas appear. These new methods use these networks to reach many people and thanks to the automation provided ...
    • La gestión comunicativa en redes sociales digitales de la emergencia del Ébola en España 

      Percastre Mendizábal, Salvador; Pont Sorribes, Carles; Suau Gomila, Guillem (Asociación Española de Comunicación Sanitaria (AECS); Universidad Carlos III de Madrid, 2019)
      La crisis del Ébola en España fue una crisis sanitaria que tuvo lugar en 2014. Esta crisis tuvo consecuencias políticas como la dimisión de la exministra de sanidad del Gobierno del Partido Popular, Ana Mato, sociales ...
    • Impact of Corporate Social Responsibility in mining industries 

      Pons, Adrià; Vintró Sánchez, Carla; Rius Torrentó, Josep Maria; Vilaplana Mayoral, Jordi (Elsevier, 2021)
      The mining sector plays a fundamental role in the global economy since it provides vital raw materials and energy for a large number of industries but mining activities are commonly criticized due to the effects on workers’ ...
    • Prediction of the User’s political trends with Twitter: SilvereyeTool 

      Solé Farré, Marc (2017-04)
      Amb aquest projecte s'han desenvolupat dues estratègies per analitzar la tendència política dels usuaris de Twitter. La primera d'elles es basa amb l'anàlisi dels sentiments dels tweets mentre que la segona es basa amb les ...
    • Quan l'ase i l'elefant piulen: El paper de Twitter a les eleccions presidencials d’EUA, 2016 

      Nicolae, Ovidiu Serban (2017)
      Internet i les xarxes socials són avui àrees cada vegada més rellevants en l’esfera pública. Per als polítics, les eines digitals són plataformes accessibles per fer campanya i mantenir un discurs constant amb el qual ...
    • Representació d'una conversa de Twitter en forma de graf 

      Sánchez Fauste, Marc (2016-07)
      El propòsit d'aquest projecte és crear un sistema capaç de representar qualsevol conversa de la plataforma Twitter en forma de graf, tenint la opció d'escollir entre diferents criteris a utilitzar a l'hora de generar-lo, ...
    • Twitter Sentiment Analysis 

      Farré i Gomez, Gerard (2019-09)
      In the last years, compute the sentiment detection it has become a challenge. The growing of machine learning techniques helped a lot to improve the accuracy of the sentiment prediction. In this project, we will deep on ...
    • Using Twitter in Higher Education in Spain and the USA 

      Tur, Gemma; Marín, Victoria I.; Carpenter, Jeffrey (Grupo Comunicar, 2017-04-02)
      This article examines student and teachers' use and perceptions of Twitter, based on a mixed-method comparative approach. Participants (N=153) were education majors who used Twitter as a part of required coursework in their ...