Articles publicats (Llengües i Literatures Estrangeres)
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Articles publicats (Llengües i Literatures Estrangeres) by Author "Baiget Bonany, Ester"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
- ItemOpen AccessExplicit reflection upon language and codes-witching in EFL classroom discourse(Universitat de Barcelona, 1997) Cots Caimons, Josep Maria; Baiget Bonany, EsterThe aim of this article is to describe the interactional and pedagogical relevante of episodes of explicit reflection upon language (i.e. the presence of metalinguistic and metacomunicative comenis) and code-switching between the fust and the foreign language. These are two types of linguistic phenomena which appear very frequently in EFL classroom discourse and that are seen by the authors as closely interrelated. From an analytical point of view, the study stands within the field of discouse analysis. The data analyzed have been obtained thorugh the method of participant observation and consist of five hours of recorded and transcribed EFL classroom discourse.
- ItemOpen AccessModes de résolution de tâches métalinguistiques en travail de groupe(Association Encrages, 1997) Llurda, Enric
- ItemOpen AccessRaising awareness of pragmatics in the EFL classroom: a proposal(Universitat Jaume I, 2006) Irun Chavarria, Montse; Baiget Bonany, EsterEl presente articulo aborda la introducción de la pragmática contrastiva en la enseñanza del inglés como lengua extranjera. Especificarnente, se centra en la formulaci6n de peticiones, un área de la teoria de la cortesia verbal que generalmente presenta problemas para 10s estudiantes de inglés cuya primera lengua es el catalán. El articulo contiene un marco para el desarrollo de la conciencia lingüística contrastiva en el aula y la explicación de una unidad didáctica diseñada para ayudar a 10s alumnos a descubrir las similitudes y diferencias entre las peticiones corteses en su LI y en inglés.
- ItemOpen AccessLa reflexió metalingüística en el treball de grup(Universitat de Lleida, 1998) Cots Caimons, Josep Maria; Arnó Macià, Elisabet; Baiget Bonany, Ester; Irun Chavarria, Montse; Llurda, Enric; Nussbaum, LuciEn aquest article s'analitzen quatre factors que poden incidir en el desenvolupament i el resultats de les tasques de reflexió metalingüística quan es realitzen en grup: tipus de tasca, formes d'interacci ó del grup, condici ó de monolingüe o bilingüe dels participants i llengua objecte de reflexió. Les dades analitzades provenen de la gravació i transcripci ó d'un seguit de sessions de treball en grup en les quals es proposava a nois i noies de secundària (14-15 anys) diferents tasques de tipus metalingüístic. Com a complement de l'an àlisi dels quatre factors esmentats, l'article tamb e inclou un apartat on es compara el proc és de reflexió que segueixen els estudiants de secundària amb el procés que segueixen alumnes del Curs d'Aptitud Pedag ògica (CAP).