2024-03-29T08:54:06Zhttps://repositori.udl.cat/server/oai/requestoai:repositori.udl.cat:10459.1/441752018-12-03T09:16:06Zcom_10459.1_1904com_10459.1_44721col_10459.1_31335
La variación social de S y Z como consecuencia de la inmigración rural en Granada
La variació social de s i z com a conseqüència de la immigració rural aGranada. Aquest article presenta un estudi sociolingüístic comparatiu de tres possibles realitzacions dels fonemes /s/ i /θ/ (ceceo, seseo i distinció entre els dos fonemes) en dues comunitats de parla de la província de Granada: una està constituïda per parlants nascuts i residents a la localitat granadina de Pinos Puente i l’altra està formada per subjectes procedents d’aquest municipi que han instal·lat la seva residència definitiva a la capital de la província. A més, pretenem mostrar els factors que condicionen el complex procés d’acomodació de la parla que experimenten els parlants estudiats.
2012-04-25T14:07:31Z
2012-04-25T14:07:31Z
2009-01-01
Peer-reviewed Article
http://hdl.handle.net/10459.1/44175
info:eu-repo/semantics/openAccess
L'accés als articles a text complet inclosos a RACO és gratuït, però els actes de reproducció, distribució, comunicació pública o transformació total o parcial estan subjectes a les condicions d'ús de cada revista i poden requerir el consentiment exprés i escrit dels autors i/o institucions editores.
Sintagma: revista de lingüística
Sintagma: revista de lingüística; Vol.: 21
oai:repositori.udl.cat:10459.1/441782018-12-03T09:16:06Zcom_10459.1_1904com_10459.1_44721col_10459.1_31335
Perífrasis verbales: Una mirada desde los universales lingüísticos
2012-04-25T14:07:31Z
2012-04-25T14:07:31Z
2009-01-01
Peer-reviewed Article
http://hdl.handle.net/10459.1/44178
info:eu-repo/semantics/openAccess
L'accés als articles a text complet inclosos a RACO és gratuït, però els actes de reproducció, distribució, comunicació pública o transformació total o parcial estan subjectes a les condicions d'ús de cada revista i poden requerir el consentiment exprés i escrit dels autors i/o institucions editores.
Sintagma: revista de lingüística
Sintagma: revista de lingüística; Vol.: 21
oai:repositori.udl.cat:10459.1/441772018-12-03T09:16:06Zcom_10459.1_1904com_10459.1_44721col_10459.1_31335
Reflexions a propòsit de les classes de paraules en grec antic
2012-04-25T14:07:31Z
2012-04-25T14:07:31Z
2009-01-01
Peer-reviewed Article
http://hdl.handle.net/10459.1/44177
info:eu-repo/semantics/openAccess
L'accés als articles a text complet inclosos a RACO és gratuït, però els actes de reproducció, distribució, comunicació pública o transformació total o parcial estan subjectes a les condicions d'ús de cada revista i poden requerir el consentiment exprés i escrit dels autors i/o institucions editores.
Sintagma: revista de lingüística
Sintagma: revista de lingüística; Vol.: 21
oai:repositori.udl.cat:10459.1/441742018-12-03T09:16:06Zcom_10459.1_1904com_10459.1_44721col_10459.1_31335
Form-focused instruction in the french L2 classroom
Instrucció basada en l’atenció a la forma a la classe de francès L2. Aquest articleestudia la integració de la gramàtica en el mètode comunicatiu a la classe de llengua. Considera l’adquisició de l’alternança masculí/femení dels adjectius regulars francesos i argumenta que caldria ensenyar aquest tret gramatical subratllant la regularitat de la concordança de l’adjectiu en francès. Es fa una revisió de dotze llibres de text de primer curs de francès utilitzats als Estats Units, anotant que, amb només dues excepcions, gairebé tots posen èmfasien una atenció basada en les formes (paradigmes individuals) enlloc de en la forma (el sistema subjacent a la gramàtica). Es conclou amb algunes suggerències sobre com els llibres de text podrien adreçar de forma més efectiva la dicotomia masculí/femení de l’adjectiu francès.
2012-04-25T14:07:31Z
2012-04-25T14:07:31Z
2009-01-01
Peer-reviewed Article
http://hdl.handle.net/10459.1/44174
info:eu-repo/semantics/openAccess
L'accés als articles a text complet inclosos a RACO és gratuït, però els actes de reproducció, distribució, comunicació pública o transformació total o parcial estan subjectes a les condicions d'ús de cada revista i poden requerir el consentiment exprés i escrit dels autors i/o institucions editores.
Sintagma: revista de lingüística
Sintagma: revista de lingüística; Vol.: 21
oai:repositori.udl.cat:10459.1/441762018-12-03T09:16:06Zcom_10459.1_1904com_10459.1_44721col_10459.1_31335
Demostratives and the rhetorical structure of discourse
Els demostratius i l’estructura retòrica del discurs. A més d’un ús deíctic canònic iàmpliament estudiat, els demostratius contribueixen a la cohesió del discurs de maneres diverses. Per aquesta raó, aquests elements es poden definir com a mecanismes multifuncionals de cohesió discursiva. Com a elements pronominals, els demostratius estableixen xarxes referencials que transcendeixen l’àmbit oracional. D’aquesta manera, serveixen per referira entitats discursives tan diverses com els individus, esdeveniments o fragments sencers del discurs. En aquests casos d’anàfora i dixi discursiva, els demostratius no serveixen només per identificar elements previs al discurs, sinó també de manera catafòrica tenen un ús clarament presentacional. Per acabar direm que existeixen tota una sèrie d’usos dels demostratius com a partícules del discurs que, possiblement derivats del seu contingut bàsic de naturalesa procedimental, serveixen per establir relacions retòriques entre el contingut proposicional del discurs.
2012-04-25T14:07:31Z
2012-04-25T14:07:31Z
2009-01-01
Peer-reviewed Article
http://hdl.handle.net/10459.1/44176
info:eu-repo/semantics/openAccess
L'accés als articles a text complet inclosos a RACO és gratuït, però els actes de reproducció, distribució, comunicació pública o transformació total o parcial estan subjectes a les condicions d'ús de cada revista i poden requerir el consentiment exprés i escrit dels autors i/o institucions editores.
Sintagma: revista de lingüística
Sintagma: revista de lingüística; Vol.: 21
oai:repositori.udl.cat:10459.1/441732018-12-03T09:16:06Zcom_10459.1_1904com_10459.1_44721col_10459.1_31335
La incidencia del déficit atencional en el desarrollo de algunas habilidades cognitivas y metalingüísticas
2012-04-25T14:07:31Z
2012-04-25T14:07:31Z
2009-01-01
Peer-reviewed Article
http://hdl.handle.net/10459.1/44173
info:eu-repo/semantics/openAccess
L'accés als articles a text complet inclosos a RACO és gratuït, però els actes de reproducció, distribució, comunicació pública o transformació total o parcial estan subjectes a les condicions d'ús de cada revista i poden requerir el consentiment exprés i escrit dels autors i/o institucions editores.
Sintagma: revista de lingüística
Sintagma: revista de lingüística; Vol.: 21
oai:repositori.udl.cat:10459.1/441722018-12-03T09:16:06Zcom_10459.1_1904com_10459.1_44721col_10459.1_31335
On the evolution of afro-bolivian spanish subject verb agreement: variation and change
Sobre l’evolució de la concordança subjecte-verb a l’espanyol afro-bolivià:variació i canvi. Aquest article analitza la variació de la concordança entre subjecte i verb en l’espanyol afro-bolivià, tot avaluant la interacció dels factors socials i lingüístics. Les descripcions qualitatives del fenomen (Lipski 2009) semblen indicar un procés de canvi, consistent en la sistemàtica substitució del trets basilectals estigmatitzats afro-bolivians per altres propis de la varietat més prestigiosa de l’espanyol utilitzada a Bolívia.La meva anàlisi quantitativa mostra que el fenomen està afectat significativament per factors socials diversos com són l’edat dels parlants i el seu nivell educatiu, així com factors lingüístics com el temps verbal i la persona/nombre del subjecte. L’estudi destaca el procés d’aproximació d’una varitat de l’espanyol a una altra de més prestigi. Els resultats indiquen que tot i que aquest canvi està causat per factors socials, segueix les mateixes línies que s’han observat en l’itinerari d’adquisició de la concordança subjecte-verb de l’espanyol com a L1 (Radford and Ploennig-Pacheco 1995) i com a L2 (Hawkins 2001)
2012-04-25T14:07:30Z
2012-04-25T14:07:30Z
2009-01-01
Peer-reviewed Article
http://hdl.handle.net/10459.1/44172
info:eu-repo/semantics/openAccess
L'accés als articles a text complet inclosos a RACO és gratuït, però els actes de reproducció, distribució, comunicació pública o transformació total o parcial estan subjectes a les condicions d'ús de cada revista i poden requerir el consentiment exprés i escrit dels autors i/o institucions editores.
Sintagma: revista de lingüística
Sintagma: revista de lingüística; Vol.: 21